2019-12-18 08:07Pressmeddelande

Aptic AB får ny logotyp och utökar erbjudandet till kund

Aptic_new_logoAptic's new logo

I och med fusionen mellan Aptic och Asitis så har en ny logotype tagits fram som ska spegla bolagets nya identitet och erbjudande där Aptic fortsatt ska vara ledande leverantör inom betal-tech i Norden.

Arbetet med att föra samman de två bolagen till ett, Aptic AB, har gått över all förväntan. Inom kort kommer Aptic’s kunder mötas av en ny logotyp och grafisk profil som speglar bolagets ambition och erbjudande mot marknaden.

– Vi har nu ett ännu mer heltäckande kunderbjudande med allt från kreditlösningar för e-handel, kontohantering, factoring , reskontra och inkasso. Vi ser fram emot att kunna presentera allt detta för marknaden och våra kunder inom kort, säger, Knut Eirik Storsul CEO på Aptic AB.

Utöver ny logotyp, grafisk profil och utökat erbjudande mot marknaden har Aptic tidigare under hösten utökat sin verksamhet i Nederländerna, blivit utnämnd till DI Gasell samt Sveriges Superföretag 2019 utsedd av Veckans Affärer.

Kort om Aptic

Vi utvecklar och stödjer finansiella infrastrukturer (betalning, kredit, factoring, leasing, inkasso mm). Med plattformen Aptic ARC och molnbaserade Cloudware ökar vi våra kunders vinstmarginaler, kundnöjdhet och sänker kostnader.

Våra kunder är några av största och främsta företagen inom finansiella tjänster och e-handel i norra Europa. Däribland Qliro, Komplett Bank, Ikano Bank och Intrum. Men vi nöjer oss inte med det – nu är vi är redo att erövra hela Europa!

Om Asitis

Asitis is a fast-growing, entrepreneur-driven IT company that for almost two decades has developed solutions for leading Scandinavian financial and debt collection companies. We are now launching Asitis Cloduware, a groundbreaking cloud-based ecosystem of services for factoring. Running a factoring business has never been easier. Is the situation that you are about to move your data from one system to another? We offer the most knowledgeable and experienced team within integration and migration projects. Read more and take contact at www.asitis.se

Ann-Sofie Molin
Ann-Sofie Molin